برنامه نویسی چند پلت فرمی؛ میکروسافت هم شروع کرد

راه اندازی برنامه نویسی مجتمع برای پلت فرم های متفاوت (برنامه نویسی چند پلت فرمی) کاری بود که ابتدا اندروید انجام داد و با یکجا کردن برنامه نویسی برای موبایل ساعت و تلویزیون اندرویدی در اندروید استودیو قدم اول را برداشت. اکنون میکروسافت نیز تحت پروژه ای به نام

Universal Windows Platform این کار را تکرار کرده است.

تا به این ترتیب بتواند برنامه نویسان را تشویق کن با نوشتن یک اپلیکیشن بتوانند آن ها را در همه پلت فرم ها بکار گیرند. به این ترتیب عقب مانندگی خود را جبران کند.

یکی از بخش هایی که در برنامه میکروسافت دیده می شود ابزارهای اینترنت اشیا است که در مجموع پلت فرم های قابل پشتیبانی آن ها نام برده شده است. برنامه نویسی چند پلت فرمی برای موبایل های تحت ویندوز 10 که تعداد بسیار اندکی از حجم بازار را تشکیل می دهند به هیچ وجه جذاب نیست. اما برنامه نویسی برای ویندوز 10 خود به خود به دلیل تعداد زیاد دستگاه هایی که از این ویرایش استفاده می کنند، بسیار جذاب است.

 

برای آغاز برنامه نویسی در این زمینه کافی است تا سری به سایت توسعه دهندگان میکروسافت بزنید (اینجا) البته به عنوان یک برنامه نویس همیشه از محیط های شبیه دات نت هیچ گاه راضی نبودم و به همین دلیل برنامه نویسی با جاوا را ترجیح می دادم امیدوارم اکنون مشکلات قبلی این محیط برنامه نویسی رفع شده باشد.

در صورتی که این محیط را تجربه کردید یا آگاهی از آن دارید برای سایر همکاران نیز کامنت های خود را با ما تقسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *