مشکلات اینترنت اشیا که قرار است توسط گوگل حل گردد

مشکلات اینترنت اشیا به عنوان یکی از دستاورد های بشر که در سن کمی قرار دارد یکی از دغدغه های جدی تولید کنندگان این صنعت است. دغدغه هایی که در سال‌های اخیر گاهی آینده آن را نیز با ابهام روبرو کرده است. یکی از این مشکلات بدون شک مشکل امینت در این پروژه است.

حل مشکلات اینترنت اشیا یکی از دغدغه های جدی کمپانی های بزرگی است که در این صنعت به فعالیت مشغولند. این کمپانی ها در حوزه تولید سخت‌افزار مشغولند و عده‌ای در زمینه تولید نرم‌افزار و تکنولوژی فعالیت دارند.

پس از معرفی اندروید اشیا یکی از دغدغه ها این بود که سخت‌افزار و نرم‌افزار با هم مراحل رشد و تکامل را طی کنند. این یکی از مشکلات اندروید اشیاء است که گوگل در این راه با پارتنر شدن با تولید کنندگان آمده سخت‌افزار این حوزه به دنبال حل آن است. گوگل پس از معرفی اندروید اشیاء عملاً نشان داد که در همراهی با این شرکت ها که نام های معروفی مانند  Intel Edison, NXP Pico و رازبری پی را برای محیط سخت افزاری خود معرفی کرده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه اندروید نرم افزاری برای گوشی، تلویزیون، ساعت مچی و ماشین دارد می‌تواند به طور گسترده ای این محصولات را وارد دنیای اندروید اشیاء کند.

یکی دیگر مشکلات این خواهد بود که چطور سیستم عامل این همه اجزا را بروزرسانی کنیم یا بروزرسانی ها عملاً کار را مختل نکنند. گوگل اعلام کرده است که بر روی بروز رسانی اتوماتیک در حال فعالیت است و بزودی این بروز رسانی بر خلاف موبایل ها که با کندی و مشکلاتی روبرو است به صورت خودکار صورت خواهد گرفت.

unnamed

یکی دیگر از مشکلات اندروید اشیا امنیت انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها است که تا کنون پروتکل های مختلفی برای آن تلید شده است. اکنون گوگل با معرفی گوگل ویو در این مسیر نیز تلاش خود را آغاز کرده است. که در کنار حل مشکلات امنیتی، گوگل یک مانع بزرگ دیگر را نیز با این کار بر خواهد داشت و آن توانایی ارتباط بین دشتگاه های مختلف و برندهای متفاوت خواهد بود.

در کنار همه این مزایا شاید مهم ترین ایراد اندروید اشیا عدم توانایی برای دستکاری و مال خود کردن سیستم عامل اندروید اشیا است که پروژه را برای شرکت های بزرگ با چالشی جدی روبرو می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *