نسل پنجم موبایل، بستری برای اندروید اشیا

با رشد اندروید اشیا به مرور بستر موجود یعنی 4 جی بسیار ناکارآمد خواهد بود. تنها مسئله سرعت هم مطرح نیست بلکه شلوغی رنج پهنای باند موجود از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. در حقیقت تلاش همه شرکت های فعال برای این حوزه حل مشکلات پیش رو در این زمینه و دستیابی به نسل پنجم موبایل که در حقیقت نسل اینترنت اشیامی باشد، است.
با توسعه رنج دسترسی به موج کوتاه تر اگر چه مشکل در ظاهر مرتفع می شود ولی عملا پوشش به دلیل قدرت بسیار کمتر فرکانس پایین تر، بسیار کمتر خواهد شد. در ویديوی بالا می توانید مسئله و راه های پیشنهادی برای آن را مشاهده کنید. البته همه در حد تئوری هستند و تا رسیدن به منصه ظهور هنوز فاصله زیادی دارند.
تمامی فعالان عرصه دیجیتال انتظار نوآوریهای حاصل از نسل پنجم موبایل را می کشند. کاربران نیز انتظار سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر، شبکه ای بدون نقص و پابرجا هستند. خودروهای بدون سرنشین، ارتباط تمامی اشیاء، آماده شدن زیرساخت ها برای بلوغ استفاده از هوش مصنوعی و فواید زیاد دیگر همه به برکت بهره برداری از نسل پنجم موبایل حاصل خواهد شد. انتظار داریم از حدود سه سال دیگر شاهد محصولات تجاری شده با استفاده از این نسل باشیم.
نسل 5جی، بستری برای اندروید اشیا است که در توسعه این فن آوری نقش بسیار حیاتی خواهد داشت و پیش رفت این فن آوری به آن بستگی تام و تمام دارد. اما این نکته بسیار مهم خواهد بود که درک کنیم این فن آوری بسیار پیچیده در گوشی های موبایلی ابتدا در دسترس خواهد بود که اندروید سیستم عامل آن هاست. و اندروید اشیا به زودی مزیت بسیار پیچیده ای نسبت به دیگر رقبای خود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *